Skissedilla #220 with step-by-step tutorial and photos

Skissedillan haasteessa oli todella hieno luonnos. Inspiroiduin heti luonnoksen neljän kuvan kollaasista. Minulla oli heti selvä visio sivun aiheesta ja toteutuksesta, joten ajattelin ensimmäistä kertaa ottaa kuvia myös tekovaiheista. Kerrothan mitä tykkäät! Tässä ensin tämä luonnos:

The sketch in Skissedilla was so great! I was instantly inspired by the photo collage. I knew exactly what story I would like to tell and how I would execute the page. So for the first time, I took some photos during the process. Feel free to comment and tell what you think about this step-by-step tutorial! Here is the sketch:







Ensimmäiseksi tein Adobe Photoshop Lightroomilla kuvakollaasin. Tein tällaisen ensimmäistä kertaa, joten se vaati hieman harjoittelua, jotta sain kuvat aseteltua kuten halusin. Kuvat ovat hääjuhlapaikaltamme. Tämän jälkeen kokosin papereita ja tageja, jotka sopivat väreihin. Lähdin kerrostamaan papereita kuvan alle. Viimeiseksi kerrokseksi laiton palan leivinpaperia. Leikkasin leivinpaperiin keskelle aukon, jotta saan kuvan kiinnitettyä tähän kerrostettujen papereiden päälle (teippi tarttuu hieman huonosti leivinpaperiin).

First I made the photo collage using Adobe Photoshop Lightroom. This was the first time when I made this kind of collage, so I needed to work with it for a while to get it as I liked. The photos are from our wedding party venue. After that I collected papers and tags that would go with the colors in the photos. I layerd these papers and I put a sheet of baking paper as a final layer to soften the look. I cut a hole to the baking paper so that I could adhere the photo to this layerd stack of paper (adhesive doesn't really work with baking paper).


Taustapaperiksi valitsin valkoisen kartongin. Leikkasin kartonkia hieman pienemmäksi, koska päätin laittaa sen vihreän kuviopaperin päälle. Merkitsin kuvan paikan ja lisäisin hieman vihreää gelatoa merkkien sisäpuolelle. Lähdin levittämään väriä merkkien ulkopuolelle vesivärisiveltimen avulla. Näin väriä tulee vain hieman näkyviin kuvan ja paperikerrosten alta. Koska vesi hieman aiheutti paperiin ryppyjä, laitoin paljon kaksipuolista teippiä paperin toiselle puolelle, jotta kiinnitettäessä kuviopaperiin kartonki suoristuisi.

I chose white cardstock as my background. I cut it a bit smaller as I decided to adhere it to a green pattern paper to create a green border. I marked the place of the photo and added some green gelato inside the marks. Then I started to spread the color outside the marked area with watercolor brush. This way there would be only some light color visible under the photo/layers. As the cardstock buckled a bit, I added lots of double-sided tape to the backside in order to straigthen the paper when adhere to the green paper. 


Kiinnitin kartongin taustaan. Kiinnitin paperikerrokset ja lisäsin päällimmäiseksi kuvan.

I adhered the cardstock to the background paper. I adhered the paper layers and added the photo to the top.

Lisäsin oikeaan alanurkkaan ja vasempaan ylänurkkaan ompeleita tekstuurin lisäämiseksi. Lisäsin myös kerrosten väliin hieman valkoista lankaa. Lisäsin muutaman chipboardin sekä kukan ja badgen (mikä se sitten onkaan suomeksi) koristeeksi. Tässä siis valmis sivu lähikuvineen:

I added some stitching to the corners to add some texture. I also added some thread between the paper layers to soften the look. I added few chipboards, flower and a badge to embellish the page. So here is the final page with some closeups:



Tämä sivu kertoo hääpäivämme pienistä yksityiskohdista. Niistä pienistä asioista, joita ei ehkä vuosikymmenten jälkeen muistaisi. Näin paljon vaivaa, jotta kaikki yksityiskohdat olisivat kauniita tuona tärkeänä päivänä ja halusin tallentaa nämä asiat nyt skräppisivuun asti. Kuvakollaasi sopikin tähän täydellisesti ja minusta tuo näyttää jopa kuvalta jostain sisustuslehdestä! 

The page is about the little details of our wedding day: about all those little things you might not remeber after ten or twenty years. I wanted every little detail to be perfect on our special day so I wanted to document those to this LO. The photo collage worked like a dream to this and I even think that the photo looks like it could be taken from some interior design magazine!



20 comments

  1. I like the sweetness which gets free of your page. The superimposing of papers is ingenious. And I like the effect watercolor. Congratulations!!

    ReplyDelete
  2. Kaunis muisto hääpäivästä, kauniilla, herkillä väreillä.
    Kaunis myöskin pitsiympyrä, onko valmiina saatavana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos kommentistasi! :) Pitsikuvio on leikattu Big shotilla (leikkuuterän nimi taitaa olla "For the Record") valkoisesta kartongista. Olen leikannut niitä itselleni kasan valmiiksi, niin niitä tulee helpommin käytettyä :)

      Delete
  3. Kaunis sivu, taattua Veera-laatua! Ja ihana postaus näillä vaihekuvilla!

    ReplyDelete
  4. This is stunning! Love that you have used so many layers and still managed to keep it so clean. Thank you for showing us the step-by-step. And thanks for playing along with us at Skissedilla. Brit

    ReplyDelete
  5. Lovely and delicate and classy!
    Big hugs,
    Nora

    ReplyDelete
  6. Upea<3 ihan tosiaan kuvat voisi olla sisustuslehdestä!

    ReplyDelete
  7. Great tutorial! And a beautiful page! Thank you for playing with us at Skissedilla!

    ReplyDelete
  8. Upea, herkkä sivu! Vaihe vaiheelta kuvista on kyllä hyötyä. Niistä saa oppia ja hyviä ideoita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos <3 Tykkään itse muiden julkaisemista vaihekuvista, joten piti itsekin kokeilla :)

      Delete

Thank you for leaving a comment!